ύπνου

Υγιεινές τροφές και ροφήματα που βελτιώνουν την ποιότητα του ύπνου

ύπνου

Ο ποιοτικός ύπνος συμβάλλει συνολικά στην υγεία μας, καθώς μειώνει τον κίνδυνο συγκεκριμένων χρόνιων ασθενειών, προστατεύει τα εγκεφαλικά μας κύτταρα και ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Και ενώ οι συστηνόμενες ημερήσιες ώρες ύπνου είναι 7-9 για τους ενήλικες, οι περισσότεροι από εμάς δεν κοιμόμαστε όσο θα έπρεπε. Για τη βελτιστοποίηση της ποιότητας του ύπνου μας υπάρχουν πολλά που μπορούμε να αλλάξουμε, μεταξύ των οποίων είναι και οι διαιτητικές μας επιλογές κατά τις βραδινές ώρες. Ας δούμε λοιπόν ποια είναι τα τρόφιμα και τα ροφήματα που συμβάλλουν στο να κοιμόμαστε καλύτερα.

Ένα εξαιρετικά υγιεινό και ελαφρύ έδεσμα που μπορεί να μας κάνει να κοιμηθούμε καλύτερα είναι τα αμύγδαλα. Περιέχουν φώσφορο, ριβοφλαμίνη και μαγνήσιο, ενώ είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά. Αποτελούν πηγή πρόσληψης μελατονίνης, μίας ορμόνης που ρυθμίζει το βιολογικό μας ρολόι και δίνει στο σώμα μας την εντολή να αναπαυθεί. Το λευκό κρέας και ειδικά η γαλοπούλα είναι επίσης ευεργετικό. Είναι σύνηθες η κατανάλωσή της να μας δημιουργεί την ανάγκη να κοιμηθούμε γιατί περιέχει τριπτοφάνη, ένα αμινοξύ που αυξάνει την παραγωγή μελατονίνης.

Άλλη ευεργετική και χαμηλή σε θερμίδες τροφή είναι το ακτινίδιο. Περιέχει βιταμίνη C και K, φολικό οξύ, ποτάσσιο,αλλά και καροτενοειδή, τα οποία είναι ικανά να ρυθμίσουν τον κύκλο του ύπνου μας. Η κατανάλωση ψαριών πλούσιων σε Ω3 λιπαρά οξέα όπως ο σολωμός, μας προστατεύει επίσης από τον κίνδυνο καρδειαγγειακών νοσημάτων, προάγει την καλή υγεία του εγκεφάλου μας, αλλά και βοηθά στο να κοιμόμαστε καλύτερα, καθώς επιλέγοντάς τα αυξάνουμε την παραγωγή σεροτονίνης στον οργανισμό μας.

Ένα κατευναστικό ρόφημα είναι το χαμομήλι το οποίο περιέχει φλαβονοειδή, αλλά και αντιοξειδωτικές ουσίες που μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου και καρδειαγγειακών παθήσεων και καταπολεμούν την αυπνία. Έτσι λοιπόν μία κούπα χαμομήλι πριν ξαπλώσουμε είναι ιδανική για τη βελτίωση της ποιότητας του ύπνου μας. Άλλο ευεργετικό βότανο είναι και η πασιφλόρα, καθώς ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα αλλά και μειώνει το αίσθημα του άγχους, προσφέροντάς μας την ηρεμία που έχουμε ανάγκη προκειμένου να απολαύσουμε καλύτερα τον ύπνο μας.

Προτιμήστε κι εσείς τα παραπάνω υγιεινά εδέσματα και ροφήματα για να ενισχύσετε φυσικά την ποιότητα του ύπνου σας και νιώστε ξέγνοιαστοι για την υγεία σας επιλέγοντας το πλήρες πρόγραμμα πρωτοβάθμιας περίθαλψης First Care της Interasco.