Υγιεινές τροφές που μειώνουν την αρτηριακή πίεση

πίεση

Πολλοί άνθρωποι πάσχουν από υψηλή αρτηριακή πίεση την οποία ελέγχουν με φαρμακευτική αγωγή. Ωστόσο ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση της πίεσης διαδραματίζει και η διατροφή μας. Ας δούμε λοιπόν ποιες τροφές μπορούμε να επιλέξουμε προκειμένου να επιτύχουμε τη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Ξεκινάμε από τα φυλλώδη λαχανικά τα οποία περιέχουν ποτάσιο που βοηθά τον οργανισμό στην αποβολή του περιττού κάλιου. Φυλλώδη λαχανικά υψηλής περιεκτικότητας σε ποτάσιο είναι μεταξύ άλλων το σπανάκι, η ρόκα, το μαρούλι και το λάχανο. Τα μούρα και ιδιαίτερα τα μύρτιλα που είναι εξαιρετικά πλούσια σε φλαβονοειδή, μπορούν να μας προστατεύσουν από την υπέρταση και να μειώσουν την αρτηριακή πίεση. Τα παντζάρια είναι επίσης ευεργετικά, καθώς περιέχουν νιτρικό εξύ, το οποίο διαστέλλει τα κύτταρα του αίματος συμβάλλοντας έτσι στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος στον οργανισμό. Μπορούμε να καταναλώσουμε τα παντζάρια στην σαλάτα μας ή σαν χυμό.

Τα αποβουτυρωμένα γαλακτοκομικά είναι χαμηλά σε λιπαρά και αποτελούν εξαιρετική πηγή ασβεστίου, στοιχεία που είναι ιδανικά στα πλαίσια μίας διατροφής που στοχεύει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα μπορούμε να συνδυάσουμε το άπαχο γάλα μας με την βρώμη η οποία είναι επίσης ευεργετική. Σημαντικά για την υγεία της καρδιάς μας είναι και τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολωμός και το σκουμπρί, καθώς είναι πλούσια σε Ω-3 λιπαρά οξέα, τα οποία μειώνουν την πίεση, τα τριλγυκερίδια και καταπολεμούν τις φλεγμονές.

Οι ωμοί ξηροί καρποί όπως οι ηλιόσποροι, οι κολοκυθόσποροι και τα φυστίκια Αιγίνης είναι επίσης ωφέλιμοι. Περιέχουν ποτάσιο, μαγνήσιο και άλλα μεταλλικά στοιχεία και αποτελούν ένα εξαιρετικό σνακ που μπορούμε να καταναλώσουμε μεταξύ των γευμάτων μας. Εάν τώρα είμαστε επιρρεπείς στα γλυκά, καλό θα είναι να προτιμήσουμε την μαύρη σοκολάτα η οποία βάσει ερευνών περιορίζει τον κίνδυνο των καρδειαγγειακών νοσημάτων.

Και καταλήγουμε στον μεγαλύτερο σύμμαχο για την υγεία μας γενικότερα, ο οποίος δεν είναι άλλος από το ελαιόλαδο, το οποίο περιέχει πολυφαινόλες οι οποίες μειώνουν την  αρτηριακή πίεση και καταπολεμούν τις φλεγμονές.

Καταναλώστε κι εσείς τις παραπάνω υγιεινές τροφές για τον αποτελεσματικότερο έλεγχο της αρτηριακής πίεσης και επιλέξτε για την υγεία σας το πλήρες πρόγραμμα πρωτοβάθμιας περίθαλψης First Care της Interasco.