χρόνου

Τρόποι αποτελεσματικής οργάνωσης του χρόνου μας

χρόνου

Οι γρήγοροι ρυθμοί της καθημερινότητάς μας κάνουν συχνά τη λίστα των δραστηριοτήτων μας να μοιάζει ατελείωτη. Και επειδή το αυστηρό καθημερινό μας πρόγραμμα συχνά μας γεμίζει άγχος, είναι εξαιρετικά σημαντικό να οργανώνουμε σωστά τον χρόνο μας, προκειμένου να είμαστε αποτελεσματικοί αλλά και επιτυχημένοι.

Η σωστή οργάνωση του χρόνου μας θα πρέπει να ξεκινά από μία λίστα με όλες τις δραστηριότητες που έχουμε να διεκπεραιώσουμε μέσα σε μία ημέρα, μία εβδομάδα ή ακόμη και μέσα σε ένα μήνα. Η αποτύπωση των υποχρεώσεών μας στο χαρτί θα τις κάνει να φανούν ευκολότερα υλοποιήσιμες, καθώς δε θα παραμένουν πλέον απλά και μόνο στην σκέψη μας. Άλλωστε, ενδέχεται κάποιες δραστηριότητες  να μην έχουν  τελικά τόσο μεγάλη σημασία όση νομίζαμε και απλά να πρέπει να τις προσπεράσουμε ή να τις μεταθέσουμε για αργότερα.

Έπειτα, εάν έχουμε αναλάβει να φέρουμε σε πέρας ένα μεγάλο project, καλό θα είναι να “σπάσουμε” το project σε μικρότερα κομμάτια, ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να ξεκινήσουμε από κάπου και με σταδιακά βήματα να ολοκληρώνουμε τα επιμέρους τμήματα, χωρίς να χάνουμε την εσωτερική μας παρακίνηση. Σημαντικό είναι επίσης και να θέτουμε προθεσμίες στις δραστηριότητές μας, καθώς εάν διαρκώς αναβάλλουμε εργασίες που πρέπει να ολοκληρωθούν είναι λογικό στο τέλος να αισθανόμαστε αρκετά μεγάλη πίεση.

Και για να λειτουργήσουν σωστά οι προθεσμίες, ουσιαστικό είναι να προτεραιοποιούμε τις υποχρεώσεις μας, ώστε να προηγούνται πάντοτε οι πιο σημαντικές που θα συνδράμουν και στις υπόλοιπες. Για να το κάνουμε αυτό μπορούμε να χωρίσουμε τις εργασίες μας σε 4 ομάδες: σε σημαντικές και επείγουσες, σε σημαντικές αλλά όχι επείγουσες, σε μη σημαντικές και μη επείγουσες και σε μη σημαντικές αλλά επείγουσες. Αυτή η διάκριση θα μας βοηθήσει να είμαστε πιο αποτελεσματικοί.

Τέλος, αυτό που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι ότι πρέπει να προσέχουμε πάντοτε τον εαυτό μας, να φροντίζουμε να κάνουμε τα απαραίτητα διαλείμματα που έχουμε ανάγκη όταν νιώθουμε κουρασμένοι και γενικότερα να φροντίζουμε για τη σωματική αλλά και ψυχική μας υγεία.

Ακολουθήστε κι εσείς τα παραπάνω βήματα για τη σωστή οργάνωση του χρόνου μας και αν έχετε θέση ευθύνης στην εταιρεία που εργάζεστε, νιώστε ασφαλείς για τις αποφάσεις σας, επιλέγοντας το εξειδικευμένο πρόγραμμα αστικής ευθύνης εκπροσώπων και στελεχών (D&O) της Interasco.