μεταβολισμό

Με ποιους τρόπους μπορούμε να ενισχύσουμε τον μεταβολισμό μας

μεταβολισμό

Ο μεταβολισμός είναι ο βασικός παράγοντας ελέγχου του σωματικού μας βάρους. Ορισμένοι άνθρωποι διαθέτουν εκ φύσεως ισχυρό μεταβολισμό, ενώ οι άνδρες τείνουν να καίνε περισσότερες θερμίδες, ακόμη και κατά τη διάρκεια που αναπαύονται. Επίσης η ποιότητα του μεταβολισμού μας φθήνει με την πάροδο της ηλικίας. Ας δούμε λοιπόν πώς μπορούμε ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου και γονιδίων να βελτιώσουμε τον μεταβολισμό μας.

Καταρχάς η μυϊκή διάπλαση παίζει σημαντικό ρόλο. Το σώμα μας καταναλώνει θερμίδες διαρκώς, ακόμη και κατά τη διάρκεια που δεν κάνουμε απολύτως τίποτα. Αυτή η καύση θερμίδων γίνεται πιο έντονη σε άτομα με ανεπτυγμένη μυϊκή μάζα. Κατά συνέπεια είναι σημαντική η άθληση, καθώς τονώνει την ανάπτυξη των μυών μας. Και μιας που αναφερόμαστε στη γυμναστική, είναι βασικό να προτιμάμε ένα πρόγραμμα υψηλής έντασης, καθώς οι δύσκολες ασκήσεις ενισχύουν τον μεταβολισμό μας.

Ουσιαστική είναι και η ενυδάτωση του οργανισμού μας, διότι το σώμα μας χρειάζεται το νερό για να αξιοποιήσει καλύτερα και ταχύτερα την ποσότητα των θερμίδων που προσλαμβάνουμε. Για να κρατάμε τον οργανισμό μας ενυδατωμένο, αρκεί ένα ποτήρι νερό πριν από κάθε γεύμα.

Η ρύθμιση του μεταβολισμού μας εξαρτάται και από τη διατροφή μας. Τα συχνά και ισορροπημένα γεύματα βοηθούν το μεταβολισμό μας, καθώς μπορούμε να κάψουμε πιο εύκολα τις θερμίδες που μας προσφέρουν, σε σχέση με τα λίγα και μεγάλα γεύματα, τα οποία εκτός από τον μεταβολισμό μας δυσχεραίνουν και το πεπτικό μας σύστημα. Στο κομμάτι τώρα της διατροφής, μπορούμε να προτιμήσουμε κάποιο πικάντικο στοιχείο, όπως είναι για παράδειγμα οι πιπεριές τσίλι, που ενισχύουν το μεταβολικό ρυθμό, αλλά και οι πρωτεΐνες, για την πέψη των οποίων ο μεταβολισμός μας εργάζεται πιο ισχυρά. Στη βελτίωση του μεταβολισμού βοηθά και ο σκούρος καφές, καθώς περιέχει περισσότερη καφεΐνη, αλλά και το πράσινο τσάι, καθώς περιέχει όχι μόνο καφεΐνη, αλλά και κατεχίνες, ουσίες που κρατούν το μεταβολισμό σε εγρήγορση για ώρες.

Τέλος, θα πρέπει να αποφεύγουμε τις δίαιτες που ενισχύουν την μονοφαγία, καθώς μπλοκάρουν τον μεταβολισμό μας, με αποτέλεσμα να παίρνουμε πιο εύκολα βάρος αφού τις σταματήσουμε.

Ακολουθήστε κι εσείς τα παραπάνω βήματα, για να ελέγξετε αποτελεσματικά τον μεταβολισμό σας και φροντίστε συνολικά για την υγεία σας, επιλέγοντας το πλήρες πρόγραμμα πρωτοβάθμιας περίθαλψης First Care της Interasco.