ψευδάργυρο

Τροφές πλούσιες σε ψευδάργυρο που προστατεύουν από τον κορωνοϊό

ψευδάργυρο

Καθώς διανύουμε το δεύτερο κύμα της πανδημίας του κορωνοϊού, εξαιρετικό ενδιαφέρον έχουν έρευνες του εξωτερικού, οι οποίες προσπαθούν να αναδείξουν τρόπους για να θωρακίσουμε τον οργανισμό μας με φυσικό τρόπο. Βάση πρόσφατης έρευνας, ένα από τα στοιχεία που προστατεύουν τον οργανισμό μας είναι ο ψευδάργυρος, o οποίος καθορίζει τη λειτουργία πάνω από 300 ενζύμων καίριας σημασίας για πολλαπλές λειτουργίες του οργανισμού μας, προστατεύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα, αναπτύσσει και αναπλάθει τους κυτταρικούς ιστούς. Ας δούμε λοιπόν ποιες είναι οι τροφές που είναι πλούσιες σε ψευδάργυρο και αξίζει να τις εντάξουμε στη διατροφή μας.

Ξεκινάμε από το κόκκινο κρέας το οποίο είναι εξαιρετικά πλούσιο σε ψευδάργυρο. Για την ακρίβεια, 100 γραμμάρια βοδινού κρέατος είναι ικανά να μας προσφέρουν το 44% της ημερήσιας ανάγκης μας σε ψευδάργυρο, ενώ ταυτόχρονα μας δίνουν πολύτιμα θρεπτικά στοιχεία, όπως είναι ο σίδηρος, η βιταμίνη Β και η κρεατίνη. Συνεχίζουμε με τα οστρακοειδή, όπως είναι οι γαρίδες, τα στρείδια, τα μύδια αλλά και τα καβούρια.  Ψευδάργυρο έχουν και τα όσπρια, τα οποία αποτελούν και εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης και φυτικών ινών γι αυτό και ωφελούν πολλαπλά τον οργανισμό μας.

Άλλη φυσική πηγή ψευδαργύρου είναι οι σπόροι και ιδιαίτερα ο κολοκυθόσπορος και το σουσάμι, οι οποίοι περιέχουν επίσης καλά λιπαρά, βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία, γεγονός που τους καθιστά απαραίτητο συστατικό της διατροφής μας.

Προχωράμε στους ξηρούς καρπούς εκ των οποίων εξαιρετικά πλούσια σε ψευδάργυρο είναι τα φυστίκια, τα κάσιους και τα αμύγδαλα. Οι ξηροί καρποί αποτελούν ένα εύκολο και υγιεινό σνακ που μπορούμε να καταναλώσουμε μεταξύ των γευμάτων μας, ωστόσο καλό θα είναι να καταναλώνονται σε μικρές ποσότητες καθώς έχουν υψηλή θερμιδική αξία. Καλή πηγή ψευδαργύρου είναι και τα γαλακτοκομικά, τα οποία μας προσφέρουν και ασβέστιο, συστατικό πολύτιμο για την καλή υγεία των οστών μας.

Τέλος, ψευδάργυρο περιέχουν και ορισμένα λαχανικά όπως είναι η πατάτα, η οποία έχει πολλαπλούς τρόπους παρασκευής.

Καταναλώστε κι εσείς τροφές πλούσιες σε ψευδάργυρο, για να θωρακίσετε φυσικά τον οργανισμό σας ενάντια στον κορωνοϊό και επιλέξτε για τη φροντίδα της υγείας σας τα ολοκληρωμένα προγράμματα πρωτοβάθμιας περίθαλψης First Care και First Care Advanced της Interasco.