Τα οφέλη που προσφέρει η βιταμίνη C στην υγεία μας

βιταμίνη

Βρισκόμαστε σε περίοδο έξαρσης των ιώσεων, του κρυολογήματος και της γρίπης. Ακριβώς αυτή την περίοδο δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η καλύτερη θεραπεία είναι η πρόληψη. Οι ειδικοί συστήνουν λοιπόν τη βιταμίνη C ως την πιο αποτελεσματική, για τη θωράκιση του οργανισμού μας.

Η βιταμίνη C, γνωστή και ως ασκορβικο οξύ, είναι υδατοδιαλυτή και αναγκαία για την παραγωγή κολλαγόνου στα οστά, στις αρθρώσεις και στα κύτταρα του αίματος. Επίσης συμβάλλει στην απορρόφηση του σιδήρου. Επειδή το σώμα μας δεν μπορεί να παράξει από μόνο του την βιταμίνη C η πρόσληψή της πραγματοποιείται αποκλειστικά από τις τροφές και τα σχετικά συμπληρώματα διατροφής. Η βιταμίνη C προστατεύει επίσης τα κύτταρά μας από την ατμοσφαιρική μόλυνση και τον καπνό του τσιγάρου.

Η δύναμή της όμως ενάντια στις ασθένειες οφείλεται στο ότι ενισχύει το ανοσοποιητικό μας, συμβάλλοντας στην παραγωγή κυττάρων τύπου B και Τ. Επίσης είναι ικανή να εξουδετερώσει τα μικρόβια που προκαλλούν τις ασθένειες του αναπνευστικού συστήματος, όπως είναι η γρίπη και η πνευμονία. Βάσει ερευνών που πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια, πιθανότατα τα προηγούμενα που αναφέραμε οφείλονται στο γεγονός ότι η βιταμίνη C αυξάνει την παραγωγή της ιντερφερόνης στον οργανισμό, η οποία βοηθά το ανοσοποιητικό μας σύστημα να καταπολεμά τους ιούς, με αποτέλεσμα να εξασθενούν πριν προλάβουμε να νοσήσουμε.

Για να εξασφαλίσουμε την αναγκαία ποσότητα βιταμίνης C είναι αναγκαία η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών -ιδιαίτερα εσπεριδοειδών- 5 φορές ημερησίως. Εάν τα πορτοκάλια δεν είναι τα αγαπημένα μας, μπορούμε να επιλέξουμε εναλλακτικά τις ντομάτες, τις πατάτες, τα ακτινίδια αλλά και το μπρόκολο. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να εξασφαλίζουμε την πρόσληψη τουλάχιστον 60mg βιταμίνης C ημερησίως, για να διατηρήσουμε τον οργανισμό μας ισχυρό και ακμαίο.

Φροντίστε κι εσείς τον οργανισμό σας επιλέγοντας τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C και επιλέξτε για την υγεία σας το ολοκληρωμένο πρόγραμμα πρωτοβάθμιας περίθαλψης First Care της Interasco.