μεταβολισμό

Πώς μπορούμε να ενισχύσουμε το μεταβολισμό μας;

μεταβολισμό

Ο μεταβολισμός περιγράφει όλες τις χημικές αντιδράσεις του σώματός μας. Αυτές οι αντιδράσεις διατηρούν το σώμα μας υγιές και λειτουργικό. Όταν λοιπόν ο μεταβολισμός μας λειτουργεί σε υψηλά επίπεδα, καίμε περισσότερες θερμίδες και μειώνουμε ευκολότερα το σωματικό μας βάρος, ενώ ταυτόχρονα αισθανόμαστε καλύτερα και έχουμε περισσότερη ενέργεια. Ας δούμε λοιπόν με ποιους εύκολους τρόπους μπορούμε να ενισχύσουμε τον μεταβολισμό μας.

Ας ξεκινήσουμε από το φαγητό. Η θερμική επήρεια των γευμάτων ενισχύει τον μεταβολισμός μας, καθώς το σώμα μας πρέπει να χωνέψει, να επεξεργαστεί αλλά και να απορροφήσει τις θρεπτικές ουσίες που προσλαμβάνει. Η πρωτεΐνη είναι αυτή που ενισχύει περισσότερο τη λειτουργία του μεταβολισμού μας, αυξάνοντας τον μεταβολικό ρυθμό κατά 30%, γι αυτό και είναι σημαντικό να εντάξουμε πρωτεϊνούχες τροφές στο διαιτολόγιό μας.

Ακόμη, τα γεύματα που περιέχουν μπαχαρικά και ιδιαίτερα πιπέρι και πιπεριές -που περιέχουν καψαϊκίνη- βοηθούν τον μεταβολισμό μας να κάψει επιπλέον θερμίδες. Όταν τώρα νιώθουμε διψασμένοι, καλό είναι να προτιμάμε ένα ποτήρι δροσερό νερό, σε σχέση με τα αναψυκτικά, τα οποία περιέχουν περιττές θερμίδες. Μάλιστα, βάσει ερευνών, μισό λίτρο νερού αυξάνει το μεταβολισμό κατά 15-30% για περίπου μία ώρα. Επίσης το νερό μας προκαλεί και αίσθημα κορεσμού με αποτέλεμα να νιώθουμε λιγότερο πεινασμένοι εάν πιούμε νερό μισή ώρα πριν το γεύμα μας. Το πράσινο τσάι είναι επίσης ένα ρόφημα που πρέπει να προτιμάμε, καθώς αυξάνει τη μεταβολική λειτουργία κατά 4-5%.

Η έντονη σωματική άσκηση, αλλά και η γυμναστική με βάρη ενισχύουν επίσης τον μεταβολισμό μας, βοηθώντας μας να κάψουμε περισσότερο σωματικό λίπος αλλά και να διατηρήρουμε υγιές το μυικό μας σύστημα. Εάν επιθυμούμε να τονώσουμε το μεταβολισμό μας πρέπει να κινητοποιούμαστε και περισσότερο. Η κινητοποίηση βοηθά στην καύση των θερμίδων και στην απώλεια σωματικού βάρους. Εάν η εργασία μας είναι καθιστική, μπορούμε να δοκιμάσουμε να σηκωνόμαστε από το γραφείο μας για λίγο, προκειμένου να κινητοποιείται το σώμα μας.

Τέλος, εξαιρετικά σημαντικός παράγοντας για τον μεταβολισμό μας είναι ο επαρκής ύπνος, τουλάχιστον 7-8 ωρών την ημέρα.

Ακολουθήστε κι εσείς τα παραπάνω βήματα, για να ενισχύσετε εύκολα τον μεταβολισμό σας και φροντίστε συνολικά την υγεία σας, επιλέγοντας τα πλήρη προγράμματα πρωτοβάθμιας περίθαλψης First Care & First Care Advanced της Interasco.