Βασικοί διατροφικοί μύθοι και οι διατροφικές αλήθειες

διατροφικοί

Μέχρι σήμερα είναι πολλοί οι διατροφικοί μύθοι που ανακυκλώνονται σε διάφορα sites και σε περιοδικά, ακόμη και από στόμα σε στόμα. Οι μύθοι αυτοί οδηγούν σε έναν ατέρμονο κατάλογο λανθασμένων πληροφοριών σχετικά με τη διατροφή και την υγεία. Ας δούμε ποιοι είναι μερικοί τέτοιοι διατροφικοί μύθοι και τις αντίστοιχες διατροφικές αλήθειες που τους αντικρούουν.

Ο βασικότερος μύθος όλων είναι ότι πρέπει απλά να μειώσουμε την ποσότητα των θερμίδων που καταναλώνουμε, προκειμένου να χάσουμε σωματικό βάρος. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν πολλοί άλλοι παράγοντες όπως είναι οι ορμονικές διαταραχές, οι μεταβολικές αλλαγές, η πρόσληψη συγκεκριμένης φαρμακευτικής αγωγής, αλλά και η γενετική προδιάθεση, που κάνουν την απώλεια βάρους πιο δύσκολη για ορισμένα άτομα. Επομένως, αν επιθυμούμε να χάσουμε βάρος, καλό θα είναι να συμβουλευτούμε τον διατροφολόγο μας, προκειμένου να ακολουθήσουμε ένα υγιεινό διαιτολόγιο, προσαρμοσμένο στις ατομικές διατροφικές μας ανάγκες.

Σύμφωνα με έναν άλλο διατροφικό μύθο, οι τροφές υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά είναι ανθυγιεινές. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν τροφές υψηλές σε λιπαρά, οι οποίες είναι ευεργετικές για την υγεία μας, όπως είναι για παράδειγμα τα λιπαρά ψάρια, τα οποία είναι εξαιρετικά πλούσια σε Ω-3 λιπαρά οξέα. Ένας ακόμη μύθος είναι το ότι πρέπει να προτιμάμε τα μικρά και συχνά γεύματα. Ωστόσο, αυτό που έχει πραγματική σημασία δεν είναι η συχνότητα των γευμάτων μας, αλλά η υψηλή διατροφική αξία των γευμάτων μας.

Ειδικότερα τώρα για τους μύθους σχετικά με συγκεκριμένες τροφές, ένας εξ΄αυτών είναι ότι οι λευκές πατάτες δεν έχουν καμία διατροφική αξία. Στην πραγματικότητα οι πατάτες αποτελούν ρίζες με πολλές θρεπτικές ουσίες, όπως είναι για παράδειγμα το ποτάσσιο, η βιταμίνη C και οι φυτικές ίνες και μπορούν να αξιοποιηθούν με πολλούς και ποικίλλους τρόπους στις συνταγές μας.

Ο τελευταίος και ίσως πιο γνωστός μύθος είναι ότι θα πρέπει να προτιμάμε τα light προϊόντα, προκειμένου να αποφεύγουμε τις περιττές θερμίδες, όμως τα light προϊόντα, συχνά περιέχουν χημικές γλυκαντικές ουσίες ή περισσότερο αλάτι. Κατά συνέπεια καλό θα είναι να καταναλώνουμε τις πλήρεις τροφές αλλά σε μικρότερες ποσότητες.

Ακολουθήστε κι εσείς τις διατροφικές αλήθειες που σας εγγυώνται μία υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή και φροντίστε συνολικά για την υγεία σας, επιλέγοντας τα πλήρη πργράμματα πρωτοβάθμιας περίθαλψης First Care και First Care Advanced της Interasco.