γλυκά

Ποια είναι τα γλυκά που μπορούν να ωφελήσουν την υγεία μας

γλυκάΤα γλυκά αρέσουν σε όλους μας, είναι ωστόσο αρκετά θερμιδογόνα και βλαβερά για την υγεία μας λόγω της μεγάλης περιεκτικότητάς τους σε κορεσμένα λιπαρά και ζάχαρη, γι’ αυτό πρέπει να αποφεύγουμε να τα καταναλώνουμε συχνά. Υπάρχουν ωστόσο ορισμένα γλυκά και τρόφιμα που περιέχουν σάκχαρα, τα οποία ωφελούν την υγεία μας και μπορούμε να τα εντάξουμε κάλλιστα στο διαιτολόγιό μας σε ελεγχόμενες ποσότητες.

Παραδοσιακά και υγιεινά είναι τα διάφορα γλυκά του κουταλιού, καθώς δεν περιέχουν λιπαρά και χοληστερόλη γιατί παρασκευάζονται με ζάχαρη και όχι με έλαια ή βούτυρο. Έχουν αντιοξειδωτικές ουσίες οι οποίες θωρακίζουν το καρδειαγγειακό μας σύστημα, προλαμβάνουν τον καρκίνο και τονώνουν το ανοσοποιητικό μας, ενώ είναι πλούσια και σε φυτικές ίνες. Άλλο υγιεινό γλυκό είναι η μαύρη σοκολάτα, η οποία είναι πλούσια σε μαγνήσιο και κάλιο γι’ αυτό και μας προφυλλάσσει από την υπέρταση, αλλά και σε σίδηρο που είναι αναγκαίος για τη σύνθεση της αιμοασφαιρίνης. Η μαύρη σοκολάτα είναι υψηλής περιεκτικότητας σε κακάο, το οποίο περιέχει αντιοξειδωτικά που εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες και μάλιστα τα οφέλη της πολλαπλασιάζονται όταν περιέχει ξηρούς καρπούς, όπως είναι τα αμύγδαλα, καθώς περιέχουν βιταμίνες Β και Ε, χαλκό αλλά και ψευδάργυρο.

Στα υγιεινά γλυκά ανήκει και το παστέλι, καθώς περιέχει μέλι και σουσάμι. Περιέχει βιταμίνες του συμπλέγματος Β και φυλλικό οξύ, ουσίες που τονώνουν τη μνήμη αλλά και την πνευματική μας διαύγεια, αλλά και πολυακόρεστα και μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, που ρυθμίζουν τη χοληστερόλη. Ειδικά το σουσάμι που περιέχει καθιστά το παστέλι εξαιρετική πηγή πρόσληψης καταπραϋντικών συστατικών όπως είναι το φώσφορο, το μαγνήσιο, ο ψευδάργυρος, αλλά και το ασβέστιο, συστατικό απαραίτητο για την καλή υγεία των οστών μας.

Τέλος, περισσότερο γλυκαντική ουσία με ευεργετικές ιδιότητες κι όχι τόσο γλύκισμα, είναι η σκόνη από το χαρούπι ή αλλιώς το λεγόμενο χαρουπάλευρο, το οποίο είναι χαμηλό σε λιπαρά και πλούσιο σε ασβέστιο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί αντί για κακάο, σε κέικ και μπισκότα.

Προτιμήστε κι εσείς την κατανάλωση των γλυκών που ωφελούν την οργανισμό μας και επιλέξτε για την φροντίδα της υγείας σας το πλήρες πρόγραμμα πρωτοβάθμιας περίθαλψης First Care της Interasco.